5 marketingtrends voor 2017

5 marketingtrends voor 2017

16 november 2016

Binnen de marketing branche veranderd het snel. Je moet erbij blijven om succesvol consumenten te bereiken, want de methodes, kansen en missers blijven onder je neus veranderen. Aangezien we al bijna in 2017 beland zijn wordt het tijd om te kijken wat ons te wachten staat. Hier zijn de vijf trends die in 2017 aangescherpt moeten worden, althans volgens Forbes.

1. Personaliseren

De producten moeten meer toegespitst worden op de consumenten, maar de marketing ook. Tegenwoordig kan je gemakkelijk achterhalen wie je website heeft bezocht en welke pagina’s zij hebben bekeken, pak deze kans en verleid de consumenten op de juiste manier.

2. Videocontent

De videotrend is hip: als het gaat om marketing is video nog steeds koning. Niet alleen moet er meer van gemaakt worden, de kwaliteit moet ook omhoog. Zo mogelijk is dit ook nog te combineren met trend nummer een, door gepersonaliseerde video te maken. Tegenwoordig heeft Facebook een optie met 360-graden video.

3. Social media marketing

Je kunt wel heel veel roepen op social media, maar generieke content of alle andere reclame wordt op social media-kanalen domweg genegeerd. Ook hier geldt weer dat er een specifieke boodschap uit moet naar specifieke mensen, of zelfs geen boodschap maar echte interactie met (potentiële) klanten op een manier die gewaardeerd wordt.

Niet makkelijk, want er zijn heel veel manieren om een social media strategie niet goed aan te pakken, maar het levert wel veel op als het lukt.

4. AI en bots

De opkomst van de digitale assistenten zoals Alexa, Cortana en zelfs Siri in combinatie met de steeds vaker voorkomende chatbots en AI-assistenten binnen apps zorgen er voor dat mensen niet per se via search engine zoeken en dus is het extreem belangrijk om te zorgen dat je informatie makkelijk bereikbaar is voor de digitale zoekers.

Ook een goede chatbot kan wonderen doen; niet alleen levert het een schat aan gegevens op, je kunt daarna met die gegevens ook heel specifiek marketen of gebruiken om bij trend nummer een betere benadering te kiezen.

5. Right-time marketing

Je campagne klaarzetten en laten gaan ‘omdat het tijd is’ is iets van vroeger. De laatste tijd zijn er veel pogingen gedaan om real-time marketing te doen (de inhakers) maar met name doordat het zo veel wordt gedaan begint de effectiviteit daarvan af te nemen. Ook hier geldt: er is veel data, dus moet real-time naar right-time, zodat een goed bedachte invalshoek (nog steeds de basis van succes) op het juiste moment er uit gaat in plaats van zo snel mogelijk.

Bron | www.forbes.com | geraadpleegd op 1 november 2016 |

Gerelateerde artikelen

Mobiele beveiliging is zeker belangrijk

15 maart 2017
Met de opkomst van internet en later ook de mobiele telefoon is er voor criminelen een hele nieuwe wereld opengegaan. Security is al jaren een hot item, en dat...

Als ondernemer ontkom je niet aan zakelijk internet!

22 februari 2017
Niet of slecht werkend internet, het is een frustratie die iedereen wel eens heeft ervaren. Zowel onderweg, in het buitenland, of gewoon thuis. Maar het is nogal een verschil...

Meer dan helft websiteverkeer is versleuteld met HTTPS

15 februari 2017
Een veilige website is belangrijk. Echter, is die veiligheid vandaag de dag met de standaard configuratie op websites niet gegarandeerd. Daarom worden websites versleuteld met een SSL certificaat. Was...

Contact

Contactformulier

010-2908155

ma t/m vr 09:00 - 17:00

klantenservice@webss.nl

© Webss, Rotterdam. Alle rechten voorbehouden.