De feestdagen komen er weer aan. Om meer uit je website te halen tijdens de feestdagen zijn er verschillende tips die je kunt gebruiken. Hier een lijstje met de aankomende feestdagen.
Vanaf begin oktober neemt de belangstelling voor de komende feestdagen snel toe om daarna vrijwel te verdwijnen. Dit patroon kun je mooi zien aan het gebruik van de zoektermen ‘Halloween’, ‘Black Friday’, ‘Sinterklaas’, ‘Kerst’ en ‘Nieuwjaar’ volgens Google Trends.
Zoals winkeliers hun etalage aanpassen aan de feestdagen, zo kun je dat ook met je website doen. Kijk of je jouw website in de juiste sfeer kan brengen voor respectievelijk Halloween, Sinterklaas, Kerstmis en Nieuwjaar
Aangezien deze dagen elkaar in snel tempo opvolgen, is het een goed idee om die aanpassingen al ruim vantevoren voor te bereiden. Zorg dat je de verschillende ‘templates’ tijdig klaar hebt staan, zodat je snel kunt schakelen.
Veel online shoppers kijken liever naar een video dan dat ze lezen. Met video kun je jouw producten tot leven laten komen.
En het produceren van video’s van hoge kwaliteit was nog nooit zo haalbaar en betaalbaar als vandaag.
Bijkomend voordeel is dat video’s veel meer bereik hebben op social media dan tekst en afbeeldingen.
Leg in aanloop naar de feestdagen je beste klanten extra in de watten. Introduceer nieuwe producten of diensten eerst aan hen en geef ze eerder toegang tot de uitverkoop.
Stuur ze persoonlijke aanbiedingen en ontzie ze door ze minder frequent te mailen. Je hoeft ze tenslotte niet meer uit te leggen wie je bent en waar je voor staat. Beperk je daarom bij je beste klanten tot super relevante content en bijzondere aanbiedingen.
Bron | www.mediaweb.nl | geraadpleegd op 12 oktober 2016 |