Tips voor online marketing tijdens de feestdagen

Tips voor online marketing tijdens de feestdagen

12 oktober 2016

De feestdagen komen er weer aan. Om meer uit je website te halen tijdens de feestdagen zijn er verschillende tips die je kunt gebruiken. Hier een lijstje met de aankomende feestdagen.

  • Halloween: 31 oktober. is een feestdag die vooral in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada gevierd wordt. In Nederland wordt het nu ook veel meer gevierd.
  • Black Friday: 25 november. Overgewaaid uit de VS trapt Black Friday ook hier het seizoen voor kerstinkopen steeds vaker af. Om veel mensen naar hun winkels te lokken, stunten retailers met spectaculaire aanbiedingen.
  • Cyber Monday: 28 november. Cyber Monday is het online koopjes festijn dat volgt op Black Friday. In Nederland doen met name steeds meer webwinkels mee door extreme kortingen te geven.
  • Sinterklaas: 5 december. Nog steeds het grootste kado feest in Nederland, vooral voor kinderen.
  • Kerstmis: 25 en 26 december. Ook hier zien we de invloed van de angelsaksische landen toenemen. Steeds meer Nederlanders leggen kado’s onder de kerstboom. Vooral ook voor volwassenen.
  • Nieuwjaar: 31 december en 1 januari. Vuurwerk, champagne en oliebollen doen het nog steeds goed. Maar ook sjieke kleding voor de vele galafeesten. 

Op tijd beginnen

Vanaf begin oktober neemt de belangstelling voor de komende feestdagen snel toe om daarna vrijwel te verdwijnen. Dit patroon kun je mooi zien aan het gebruik van de zoektermen ‘Halloween’, ‘Black Friday’, ‘Sinterklaas’, ‘Kerst’ en ‘Nieuwjaar’ volgens Google Trends.

Lay-out van de website

Zoals winkeliers hun etalage aanpassen aan de feestdagen, zo kun je dat ook met je website doen. Kijk of je jouw website in de juiste sfeer kan brengen voor respectievelijk Halloween, Sinterklaas, Kerstmis en Nieuwjaar 

Aangezien deze dagen elkaar in snel tempo opvolgen, is het een goed idee om die aanpassingen al ruim vantevoren voor te bereiden. Zorg dat je de verschillende ‘templates’ tijdig klaar hebt staan, zodat je snel kunt schakelen.

Video content

Veel online shoppers kijken liever naar een video dan dat ze lezen. Met video kun je jouw producten tot leven laten komen.

En het produceren van video’s van hoge kwaliteit was nog nooit zo haalbaar en betaalbaar als vandaag. 

Bijkomend voordeel is dat video’s veel meer bereik hebben op social media dan tekst en afbeeldingen.

Iets extra voor de klanten

Leg in aanloop naar de feestdagen je beste klanten extra in de watten. Introduceer nieuwe producten of diensten eerst aan hen en geef ze eerder toegang tot de uitverkoop.

Stuur ze persoonlijke aanbiedingen en ontzie ze door ze minder frequent te mailen. Je hoeft ze tenslotte niet meer uit te leggen wie je bent en waar je voor staat. Beperk je daarom bij je beste klanten tot super relevante content en bijzondere aanbiedingen.

Bron | www.mediaweb.nl | geraadpleegd op 12 oktober 2016 |

Gerelateerde artikelen

Als ondernemer ontkom je niet aan zakelijk internet!

22 februari 2017
Niet of slecht werkend internet, het is een frustratie die iedereen wel eens heeft ervaren. Zowel onderweg, in het buitenland, of gewoon thuis. Maar het is nogal een verschil...

Gebruik geen eenvoudige wachtwoorden

26 januari 2017
Het is bijna een standaard verhaal aan het worden. Wachtwoorden (passwords) blijken lastig te zijn als we deze zelf moeten bedenken. Ook in 2016 zijn wachtwoorden als ‘123456’ en...

Je internetsnelheid optimaliseren

24 november 2016
Is je internet langzamer dan verwacht? Dan kan dit aan verschillende dingen liggen. Voor een optimale internetsnelheid is het belangrijk dat er goede netwerkbekabeling is aangesloten en geen beschadigde...

Contact

Contactformulier

010-2908155

ma t/m vr 09:00 - 17:00

klantenservice@webss.nl

© Webss, Rotterdam. Alle rechten voorbehouden.