Er staat teveel informatie
We zien vaak dat marketing managers te veel (tegelijk) op de website willen vertellen. “Alle content is eigenlijk belangrijk” en krijgt daarom ook dezelfde attentiewaarde. Hiermee overspoel je je bezoeker met informatie en is de kans groot dat ‘ie afhaakt.
TIP: Verdeel je content onder in bijvoorbeeld drie categorieën. De kern, aanvullend en afsluitende informatie. In de kern vat je alles al kort samen, waardoor een bezoeker al de essentie meekrijgt. Is de bezoeker geïnteresseerd, kan diegene zelf kiezen om door te lezen of te klikken.
Call to actions
Deze webdesign fout heeft betrekking tot de call to actions. Je wilt heel graag dat je enige informatie van je bezoekers verzamelt, dus je geeft diegene maar gelijk tal van opties om dit te realiseren. Je bezoeker weet alleen niet meer waar te kijken, als ‘ie in één scherm kan inschrijven voor de nieuwsbrief, contact kan opnemen, een terugbelformulier kan invullen. TIP: Ook hier: deel je call to actions in per pagina en bedenk wat hier de belangrijkste conversie zou zijn. Gebruik je meerdere conversiemogelijkheden? Geef deze niet allemaal dezelfde attentiewaarde.
Kleurgebruik
Veel webdesigners hebben gevoel voor vorm en kleur. Kijk hiermee uit. Zorg dat de content leesbaar is. Gebruik niet teveel kleurencombinaties. Dit maakt de website veel te druk.
TIP: Laat anderen je website zien om te kijken wat zij ervan vinden.
Animaties en transities
WordPress is mede bekend door de vele thema’s die aangekocht kunnen worden. Deze thema’s zitten vol met “leuke” animaties. Webdesigners kiezen er vaak voor om elke sectie, button en foto te animeren, waardoor de bezoeker het idee krijgt in een kermisattractie te zitten.
Verstopte contactgegevens
Eén van de meest hinderlijke fouten als je het mij vraagt: contactgegevens die te goed zijn verstopt. Een direct belletje of e-mail zijn nog steeds belangrijke conversies. Veel mensen willen graag direct weten waar ze aan toe zijn, dus zoeken zelf het contact. Kunnen ze dat niet vinden? Dan leidt dat tot ergernis, of misschien zelfs tot afhaak.
Bron | https://www.ikgastarten.nl | geraadpleegd op 21 september 2016 |